Lomnický štít (2633 m) a Malý Ladový štít (2611m)
    Máme tu 15. 8. 2013 a v práci na noční zjišťuji, že má být Ve Vysokých Tatrách super počasí, tak proč nevyrazit . S Jirkou je rychlá domluva, a tak ráno ač nevyspalí už sedíme v autě, směr Tatranská Lomnica. Na místě jsme trochu po 17 hodině, a tak víme, že dnešní den kdy jsme oba unaveni už teď, bude hodně náročný a i plány se nám trochu bortí.     Na Skalnaté pleso vyjedeme lanovkou a odtud již pěkně po svých. Do Lomnického sedla (2190m) se dostáváme již za šera, a je nám jasné, že Lomnický štít (2633m) již dneska za světla nedosáhneme. Nicméně se rozhodujeme, že budeme pokračovat dál, kam až to půjde a uvidíme. Kolem 21 hod je již taková tma, že se nedá jít ani s čelovkama a nechceme se ztratit, což zde není žádný problém, a tak najdeme úzký pilíř, který je docela rovný a rozhodneme se přenocovat zde. Uděláme z kamenů alespoň malou zátarasu, abychom se neskutáleli v noci dolů, což by bylo opravdu nemilé, povečeříme a jdeme spát. Jirka má výhodu, že má špunty do uší, a mě budí v 1:30 hod rámus jako blázen. To se uvolnil kámen a asi pěkně velký a valí se kousek za námi žlebem dolů. No pocit nic moc, ale únava je tak veliká, že znovu usínám a probouzím se až s budíkem v 5:00 hod. Ráno rychlá snídaně a jde se na Lomnický štít, který je už opravdu jen 1:10 hod cesty. Jdeme známou cestou přes Emericyho nárek, který je zajištěn řetězy. Tedy byl, minulý týden tyto řetězy někdo ukradl, a dle televize za to mohou horští vůdci, aby sem lidé nechodili a využívali jejich služeb. No opravdu dobrá úvaha, kde následky mohou být opravdu fatální. Vrcholek Lomnického štítu zvládáme v pohodě, a v 7:00 jsme již na vrcholku. Musím říci, že jsem se pěkně zapotil, a tak suším všechny věci a fotíme ty nádherné výhledy. Dáváme si na půl vrcholové pivo a pokračujeme cestou zvaná Jordánka k Teryho chatě. Tady už trochu přituhuje a je to dost exponované, nicméně nádherné. Jsou zde řetězy, bez kterých by to tu opravdu nešlo, a tak pěkně slézáme v exponovaných místech níže a níže. Potřebujeme natrefit na Jordánovu štrbinu, což je zde opravdu docela problém, neboť je všechno stejné. Tu nakonec nalézáme, ale tady začíná pro nás teprve opravdové peklo. Hned na začátku jsme zabloudili, a nepřelezli jsme do jiného žlebu. Jdeme pořád tím jedním žlebem a víme, že je něco špatně, protože toto nemůže být výstupová cesta. Je to náročné, únavné a časově hodně někde jinde, než jsme si představovali. Jdeme sice pořád níž, ale cestu nám kazí schody i 20m vysoké. Pomalu je zdoláváme, ale jsou nekonečné. Jeden slezeme, a hned za ním další, který nebyl ani vidět, anebo vypadal jako malá skalka. I náročnost je čím dál těžší, a tak sundávám batoh a házím ho i 25 m dolu pod sebe, aby se mi lépe lezlo, neboť vše dáváme bez jištění, a lezeme sólo. Tento žleb má nakonec i svůj konec, ale jenom tento úsek nám dal 5 hodin docela těžkého lezení. Těším se na Teryho chatu, kde dáme pauzu, a pokračujeme k Modrému plesu, které je nejvýše položené jezero ve Střední Evropě (2192 m ) . Stavíme bivak, a po náročném dni usínáme už kolem 20:00 hod.     Noc proběhla v pořádku a dobře jsme se vyspali až do 6 hodiny ranní. Vaříme snídani, a vidíme, že nás čeká opět krásný den. Jen kdyby tolik nebolely stehna po včerejším sestupu, ale to se rozchodí. Vyrážíme na lehko a nepotřebné věci skováme za kameny, a na cestě zpět se pro ně vrátíme. Vyrážíme do sedla Sedielka (2376 m) a je to pěkný záhul hned po ránu. Alespoň se rozhýbaly naše nohy. Zde turistická cesta končí, a začíná výstup na Malý Ladový štít (2611 m ). Cesta je poměrně dobře viditelná a tak ani moc nebloudíme. Na vrcholu jsou krásné výhledy a stojí to opravdu za to. I přes jeho název Malý, patří tento vrchol v Tatrách, k těm nejvyšším. Vidíme Lomnický štít, Gerlachovský štít, Vysokou, Malou studenou dolinu, Priečne sedlo a další a další. Opravdu tento vrchol za výstup stojí. Tento štít má 2 vrcholy a tak přelezeme na druhý a jinou cestou se vydáváme na sestup k Modrému plesu. Zde krátká pauza, a zde se také rozdělujeme a já jdu Malou studenou dolinou do Starého Smokovce a na vlak pro auto, a Jirka přes Priečne sedlo na Zbojnickou chatu a Velkou studenou dolinou do Smokovce, kde ho naložím při cestě zpět. Byl to krásný víkend, ale chtělo to větší přípravu. Z časových důvodů jsme šli na Lomnický štít opačným směrem, neboť Jordánkou se chodí z 99% opačně, než jsme šli my. Chce to opravdu lano a jištění. Některé úseky jsme dávali opravdu hodně na ostro . Myslím, že jsme zde vykonali opravdu hodně práce a určitě to stálo za to. Já tímto děkuji Tatrám, za to co nám umožnily, a budu se těšit na příště. Tatrám 3x ZDAR :) Jiří Krčmář             Lomnický štít 2633 m.n.m                                             Malý Ladový štít 2611 m.n.m